کد خبر:22322
پ

چهار عضو داعش در حملات هوایی عراق به هلاکت رسیدند

یک منبع امنیتی از هلاکت چهار ستیزه‌جوی گروه افراطی دولت اسلامی (داعش) در حملات هوایی روز گذشته ۵ دی ماه خبر داده است.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، یک منبع امنیتی به رسانه چینی به نام «شین هوا» از هلاکت چهار عضو ستیزه‌جوی گروه افراطی دولت اسلامی (داعش) روز یکشنبه ۵ دی ماه در حملات هوایی استان دیاله در شرق عراق خبر داده است.

بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی محمد العزاوی یکی از رهبران محلی نیروهای شبه نظامی حشد الشعبی گفته که هواپیماهای عراقی ۱۴ حمله هوایی به مواضع و مخفیگاه های داعش در رشته کوه حمرین(شمال مرکز استان بعقوبیه در ۶۵ کیلومتری شمال شرق بغداد) داشته‌اند و این حملات هوایی منجر به کشته شدن چهار ستیزه جوی داعش شده است.

العزاوی همچنین اظهار کرده که حملات هوایی پس از اینکه نیروهای امنیتی عراق در اوایل صبح یک حمله بزرگ را برای تعقیب و از بین بردن شبه نظامیان داعش در رشته کوه حمرین آغاز کردند، انجام شده است.

لازم به یادآوری است، بر اساس بیانیه ارتش عراق، نیروهای امنیتی عراق با حمایت هواپیماهای عراقی، پیش از این هم عملیاتی را با هدف شکار شبه‌نظامیان داعش، انهدام مخفیگاه‌های آنها و تامین امنیت رشته کوه حمرین انجام داده‌اند.

در چند ماه گذشته، شبه‌نظامیان داعش حملات خود را به نیروهای امنیتی عراق در استان‌هایی که قبلاً ستیزه‌جویان داعش آن‌ها را کنترل می‌کردند، تشدید کرده‌ است و ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته‌اند.

گفتنی است، از زمانی که نیروهای عراقی، داعش را در سال ۲۰۱۷ شکست دادند، وضعیت امنیتی در عراق رو به بهبود بوده است. با این حال، بقایای ستیزه جویان داعش از آن زمان به مراکز شهری، بیابان ها و مناطق ناهموار رخنه کرده و حملات چریکی مکرری را علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید