کد خبر:62423
پ

برخورد با اغتشاشگران ضدایرانی توسط پلیس لندن و پاریس

اغتشاشگران ضدایرانی در لندن و پاریس با برخورد پلیس انگلیس و فرانسه روبرو شدند و پلیس لندن هم از دستگیری ۱۲ آشوبگر در این خصوص خبر داد.

اغتشاشگران ضدایرانی در لندن و پاریس با برخورد پلیس انگلیس و فرانسه روبرو شدند و پلیس لندن هم از دستگیری ۱۲ آشوبگر در این خصوص خبر داد.

برخورد با اغتشاشگران ضدایرانی توسط پلیس لندن و پاریس +فیلم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، در حالی که این روزها در پی تلاش‌ها و فراخوان‌های ضدانقلاب برای برگزاری تجمعات در داخل ایران به بهانه مرگ مهسا امینی، جمعی از اغتشاشگران و آشوبگران اقدام به برگزاری تجمعاتی غیرقانونی کرده و دست به تخریب اموال عمومی زدند، تعدادی از ضدانقلاب خارج از کشور نیز در برخی از کشورها اقدام به برگزاری تجمعاتی کرده‌اند که در برخی شهرها از جمله لندن و پاریس با واکنش پلیس انگلیس و فرانسه روبرو شده و حتی پلیس لندن اقدام به بازداشت این افراد کرد.

این اقدام پلیس در این دو کشور در راستای وظایف آنها در تامین امنیت سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک صورت گرفته است. 

* دستگیری ۱۲ آشوبگر و زخمی شدن پنج پلیس در لندن

برخی تصاویر رسیده از مرکز اسلامی لندن نیز نشان می‌دهد پلیس با آشوبگران ضدایرانی در برابر این مرکز درگیر شده است.

از سوی دیگر در پی فضاسازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان لندن نشین علیه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه دوم مهر ماه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به خاطر میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به سفیر این کشور در تهران ابلاغ و تأکید شد که این امر به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه حاکمیت ملی کشور تلقی می‌شود. 

علاوه بر این روز جمعه اول مهر ماه نیز در پی تعرض تعدادی از عناصر معاند به سفارت ایران در استکهلم، کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر این کشور توسط مدیر کل تشریفات وزارت خارجه ایران احضار و اعتراض شدید ایران به دولت سوئد در قبال این تهاجم وحشیانه و قصور پلیس این کشور در اتخاذ اقدامات تأمینی به موقع و کامل بر اساس کنوانسیون وین به وی ابلاغ شد. همچنین در پی تعرض مشابه به سفارت ایران در بروکسل توسط تعدادی از عناصر معاند مراتب اعتراض شدید ایران به وزارت خارجه بلژیک توسط وزارت امور خارجه ایران و همچنین سفارت ایران در بروکسل انجام شد و بر مسئولیت دولت بلژیک در حفاظت از اماکن دیپلماتیک بر اساس کنوانسیون وین تأکید شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید